Q-dj Jolien Roets presenteert ‘Generation Stronger’ voor Rode Neuzen Dag

Q-dj Jolien Roets presenteert ‘Generation Stronger’ voor Rode Neuzen Dag

Jens Dendoncker, Koen Wauters, Jonas Van Geel, Birgit Van Mol en Sam De Bruyn zijn co-host

Story image

Vanaf maandag 4 november kan iedereen elke weekdag van 20.00 tot 22.00 luisteren naar het gloednieuwe radioprogramma ‘Generation Stronger’ op Qmusic. En dat twee weken lang. “Een programma volledig in het teken van Rode Neuzen Dag”, vertelt Qmusic-dj Jolien Roets, die het programma presenteert. “Ik zit nooit alleen in de studio, want elke avond komt een andere Rode Neuzen Dag-ambassadeur me als co-presentator vergezellen”. Jens Dendoncker, Koen Wauters, Jonas Van Geel, Birgit Van Mol en Sam De Bruyn wisselen elkaar dus af in de radiostudio.

Grote veiling met o.a. platina plaat van Niels Destadsbader en figurantenrol in Familie

Story image

“We gaan natuurlijk zelf ook geld inzamelen voor Rode Neuzen Dag”, vertelt Jolien. “We doen dat door hele coole dingen te veilen. Zo kan je bijvoorbeeld bieden op een platina plaat van Niels Destadsbader of de aftrap geven bij een match van Club Brugge. Je kan ook een exclusieve backstage tour bij Rode Neuzen Dag XL in het Sportpaleis winnen inclusief meet & greet met enkele van de artiesten. Of wat dacht je van een figurantenrol in Familie? En dat is nog niet alles!”, besluit Jolien geheimzinnig.

Praten helpt: Qmusic-dj Jolien Roets had zelf een mentale blokkering

“Praten over wat er in je omgaat, de stress, de ‘struggle’, het helpt echt”, zegt Jolien. Zelf kreeg ze een jaar geleden te maken met een ‘mentale blokkering’ zoals ze het zelf noemt. “Ik kon plots niet meer denken. Ik wist zelfs niet meer hoe ik radio moest maken, toch mijn allergrootste passie”, licht Jolien toe. Ze is er doorgekomen door hulp te zoeken en door stilletjes aan haar leven terug in handen te nemen. “Het klinkt misschien banaal, maar ik kies bewuster om dingen te doen die me gelukkig maken en waar ik energie van krijg”. Jolien hoopt als ‘ervaringsdeskundige’ jongeren mee te ondersteunen in het programma.

Rode Neuzen Dag-ambassadeurs zijn co-hosts

Story image

Fijn dat ik nog eens radio mag maken!”, vertelt Birgit Van Mol. “We ontvangen via onze Rode Neuzen Dag-kanalen veel pakkende getuigenissen. Ze willen allemaal hun verhaal delen om anderen te helpen, dat vind ik knap. De lijnen staan nu ook open in Generation Stronger."

“We hopen dat de jongeren die luisteren naar het Qmusic-programma doorhebben dat het echt radio is die voor hen wordt gemaakt. Akkoord, ik kan met mijn 29 jaar nog moeilijk voor ‘jongere’ doorgaan, maar ik weet nog altijd niet goed wat ik aan het doen ben met mijn leven, dus in die zin sluit het goed aan bij de leefwereld van de jongeren”, knipoogt Jens Dendoncker.

Sam De Bruyn zal op sommige dagen zowel ‘s morgens tijdens de ochtendshow met Inge en Wim als ‘s avonds op Qmusic te horen zijn. “Best wel pittig”, geeft hij toe, “maar alles voor het goede doel hé.”

Story image

Jonas Van Geel en Koen Wauters kunnen al wat oefenen voor hun eigen ochtendshow die ze binnenkort zullen presenteren op Qmusic. “We hadden Sam, Inge en Wim uitgedaagd om op één week 5000 tickets te verkopen voor Rode Neuzen Dag XL”, verduidelijkt Koen. “Lukte dat, dan zouden we als tegenprestatie één ochtendshow van hen overnemen - tja, en of het gelukt is! De show is ondertussen zelfs zo goed als uitverkocht! Fantastisch!”, treedt Jonas hem bij.

Genkse Nora Dari is Rode Neuzen Dag-reporter

Story image

Generation Stronger stuurt elke dag Rode Neuzen Dag-reporter Nora Dari (18) naar scholen en actievoerders. Nora is een opkomend acteertalent uit Genk, die o.a. heeft meegespeeld in Patser. “Ik ben heel blij dat ik dit kan doen. Want ook ik heb gestruggled. In de lagere school ben ik gepest. Daar hou ik zelfs een litteken op mijn neus aan over”, legt Nora uit. “En in het middelbaar vroeg ik me vooral af wie ik was - een Marokkaanse Belgische of een Belgische Marokkaanse.

Het radioprogramma kadert in een grotere campagne van Rode Neuzen Dag: 'Samen voor #generationstronger'. De campagne toont dat jongeren samen in staat zijn om problemen zoals faalangst, perfectionisme, bodyshaming, ... te tackelen. De vierde editie van de goeddoelactie van VTM, Qmusic, HLN en Belfius vindt plaats op 29 november.

Niet voor publicatie:
De foto's uit het persbericht kan je downloaden via https://communicatieradio.dpgmedia.be/
Uitgebreid fotomateriaal vind je op https://persweb.be/

Anja Peleman Adjunct-woordvoerster
Over Qmusic Joe Willy

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://persweb.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van VTM

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Qmusic Joe Willy