Marcel Vanthilt waant zich opnieuw vj en wekt de nineties tot leven met M-TV (Marcel Televisie)

Marcel Vanthilt waant zich opnieuw vj en wekt de nineties tot leven met M-TV (Marcel Televisie)

Van maandag 17 t.e.m. vrijdag 23 april, tijdens ‘De Week van de Jaren 90’ bij rockzender Willy

Marcel Vanthilt wekt de nineties weer tot leven en hoe. Tijdens ‘De Week van de Jaren 90’, van maandag 17 tot en met vrijdag 23 april bij rockzender Willy, wordt de M-show van Marcel Vanthilt omgedoopt tot M-TV. Oftewel, Marcel Televisie. Met die live talkshow dompelt Marcel, dé showmaster van de jaren 90, de Willy-luisteraars helemaal onder in één van de meest iconische decennia uit de muziekgeschiedenis. Een week lang, van 21u00 tot 23u00, waant Marcel zich weer een vj en vuurt hij niet alleen de wildste anekdotes en beste 90’s muziek, maar ook de meest epische videoclips op de luisteraars af. M-TV is daarom niet alleen elke dag live bij Willy te horen, maar ook te zien. De luisteraars kunnen de livestream volgen via de Willy-app en willy.radio.

Marcel zal tijdens M-TV niet alleen in de studio zitten. Hij krijgt namelijk het gezelschap van een heleboel nineties coryfeeën. Zo passeren onder andere Maurice Engelen (Lords Of Acid, Praga Khan), Frieda Van Wijck, Rudy Trouvé (dEUS, Dead Man Ray), Richard 23 (Front 242) en Alex Agnew de revue. 

Marcel Vanthilt: "Bij Marcel Televisie serveren we je elke dag exclusieve en huisgemaakte clips op grootmoeders wijze. Ook kunnen luisteraars - en kijkers - hun nostalgisch hart verwarmen met  live optredens uit het programma ‘Tilt’, in de 90’s op antenne bij VTM en nadien nooit meer vertoond. Denk maar aan passages van Nemo, Urban Dance Squad, Evil Superstar en Herman Brood. Los van al dat muzikaal lekkers, schotelen we je ook iconische (muzikale) gasten voor. Het wordt een clash tussen EBM en Tien Om Te Zien. De jaren ’90 waren een reactie op al het ‘dans gedoe’ van de jaren ’80. Een decennium later hadden we grunge: een van de laatste grote waves van rockmuziek. Aan de andere kant hadden we in Vlaanderen Tien Om Te Zien, Def Dames Dope en Leopold III. Eén ding is zeker: M-TV (Marcel Televisie) kan en zal uit de hand lopen. Hoe? Dat weten we nog niet.”

MTV, blockbusters, mixtapes voor elke mood en vooral ook een overdosis aan revolutionaire en legendarische muziek. Dat waren dé jaren 90. Van maandag 17 tot en met vrijdag 23 april staat rockzender Willy volledig in het teken van wat ongetwijfeld het meest iconische decennium voor de rockmuziek moet zijn. Zo hoor je bij Willy tijdens ‘De Week van de Jaren 90’ enkel en alleen nummers uit de 90’s, met als extra 'specialleke' 'De 90 van de Jaren 90' met Iwein Segers en Annelies Orye op vrijdagavond (16u00-19u00). Stemmen kan via de website willy.radio en in de Willy-app.

Luister naar Willy via de website willy.radio, DAB+, de Willy-app, via smartspeakers (commando: "Hey Google, praat met Willy Radio") en bij Telenet op kanaal 931. Willy op de voet volgen? Dat kan via Willy’s Facebookpagina en Instagram.


Niet voor publicatie:

De foto’s uit het persbericht kan je downloaden via communicatieradio.dpgmedia.be.

De video kan je overnemen via deze embedcode: <div style='padding-top: 56.25%; position: relative; height: 0; width: 100%;'><iframe allowfullscreen='' class='mc-embed' height='100%' mozallowfullscreen='' src='https://mychannels.video/embed/368809?automute=true&autoplay=true&pip=false&single_play=true&sticky=false' style='border: 0; position: absolute; left:0; top: 0; overflow:hidden;' webkitallowfullscreen='' width='100%'></iframe></div>

Lieze Schoofs Press Officer, DPG Media

 



 

 

Over Qmusic JOE Willy

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van VTM

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]