Skip to Content

Qmusic brengt singles samen op Valentijn tijdens eerste Q-MasQuerade

Gemaskerd bal als nieuwe datingtechniek meteen groot succes

 

Qmusic zorgde vanavond, donderdag 14 februari, voor een unieke Valentijnavond met de eerste Q-MasQuerade. Het begon met meer dan 18.000 vrijgezellen die een vragenlijst invulden, waar 300 matches uitkwamen. Zij ontmoetten elkaar vanavond voor de eerste keer in Wilrijk en kregen een masker op dat groen oplichtte als hun match voor hen stond. “Vanuit Qmusic wilden we singles, die het swipen op Tinder of nutteloos daten beu waren, op Valentijn een handje helpen. Het is fantastisch om te zien dat 300 mannen en vrouwen vanavond hun match hebben gevonden. Nu hopen dat het de man of vrouw van hun leven is”, vertelde een enthousiaste Q-dj Maureen Vanherberghen.

 

Tijdens de Q-MasQuerade konden de 300 singles ontdekken wie hun match was aan de hand van een masker met daarin een chip, die geprogrammeerd was om hun match te herkennen. Als het masker groen oplichtte, was het prijs. Wanneer iedereen zijn of haar match had gevonden, barstte het feest los met Cookies & Cream en konden de kersverse matches genieten van een rit in een reuzenrad.

Qmusic beloofde alvast een volgende editie door het overweldigende succes.

 

Enkele weetjes over de Q-MasQuerade:

  • Van de ingeschreven singles was 60% vrouw en 40% man
  • 39% van de aanwezigen kwam uit de provincie Antwerpen. De top 3 werd aangevuld door Oost-Vlaanderen (23%) en Vlaams-Brabant (17%)
  • Zowel voor mannen als voor vrouwen was bruin de favoriete haarkleur
  • De singles verkiezen tattoos boven piercings bij hun ideale match
  • 1 op de 6 aanwezigen was holebi (15%)
  • 77% van de single vrouwen verkoos een man met een baard
Over Qmusic JOE Willy

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van VTM

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via [email protected]