Recordzomer voor Qmusic, JOE derde grootste zender 

Ook Willy scoort met een zomer vol beleving 

Qmusic, JOE en Willy hebben deze zomer sterke resultaten neergezet. Qmusic zette zelfs het beste zomerresultaat ooit neer, met 26,8% marktaandeel op de zenderdoelgroep 18-44-jarigen. Met 14,8% marktaandeel bij het brede publiek (12+) blijft de zender bovendien stevig verankerd als de tweede grootste radiozender van Vlaanderen. Qmusic blikt dan ook terug op een bijzonder succesvolle zomer, met hoogtepunten als De Foute Party, het iconische Q-Beach House en de sfeervolle Sunset Concerten.

JOE bevestigt als derde grootste zender, met een marktaandeel van 11,1% bij het brede publiek (12+) en een trouwe achterban binnen de 35-54-doelgroep met 14,2% marktaandeel. Ook Willy kan terugblikken op een sterke zomer waarin beleving en live muziek centraal stonden. De zender maakte de hele zomer live radio vanuit Museum M in Leuven, met tal van live concerten en muzikale gasten. Dat konden de luisteraars smaken en resulteerde in Willy's beste zomerscore ooit: samen met Willy Class X haalt Willy een marktaandeel van 3,7% binnen de 18-54-doelgroep. Dat alles blijkt uit de nieuwe CIM-luistercijfers die vandaag, dinsdag 22 oktober 2024, bekendgemaakt werden voor de periode van 1 mei 2024 tot en met 31 augustus 2024.

Michael Dujardin, channel director Qmusic: “Het hele Qmusic-team straalt van trots dankzij deze geweldige resultaten. Records verbreken zit in ons bloed, en hoe fantastisch is het dat we de àllerbeste zomer sinds de start van de metingen hebben neergezet! De afgelopen maanden hebben we dan ook niet stilgezeten. Van 7 politieke zwaargewichten in ‘De Leugendetector’ bij Maarten & Dorothee tot een volledig uitverkochte Foute Party in Flanders Expo en 340.000 bezoekers aan het Q-Beach House in Oostende: Qmusic was alom tegenwoordig en we zijn heel erg dankbaar dat zóveel luisteraars ons elke dag opnieuw in hun hart sluiten. Dat gebeurt ook dit najaar, want er wordt massaal deelgenomen aan ‘Het Geluid’. We zijn beginnen spelen op 9 september en de 50.000 euro is in zicht, erg benieuwd dus wanneer de ontknoping zal vallen.”
Charlotte Ghekiere, channel director JOE & Willy: We hebben een prachtige zomer achter de rug, vol beleving. Bij JOE maakten we live radio vanop het JOE Summer Island in Westende, en met Willy palmden we het terras van M Leuven in. Live-uitzendingen op locatie, tal van fantastische optredens, muzikale gasten en extra beleving zoals kermisattracties en jeu de boules bij JOE, of akoestische sets en een uitgebreid muzikaal programma bij Willy, trokken heel wat bezoekers. Het is geweldig om te zien dat deze vorm van belevingsradio nu ook door onze luisteraars wordt gewaardeerd. En ook het najaar is veelbelovend! De Willy 1000 en de Top 2000 van JOE zijn net achter de rug, maar binnenkort trekken we met Willy terug naar onze chalet in de Ardennen en hebben we traditiegetrouw nog de New Wave 100 en de Staalhard 100 op de planning staan. Bij JOE vieren we deze week 40 jaar Clouseau met 40 uur Clouseau, trekken we in december terug naar ons Christmas House in Antwerpen en ondersteunen met ‘Pakje van je Hart’ kinderen in armoede.”

Niet voor publicatie:

​​Bovenstaande foto's zijn te downloaden via Qmusic JOE Willy - Pressroom.

Julie Colpaert

Hoofd Perscommunicatie / Woordvoerder Entertainment, DPG Media

 

 

Persberichten in je mailbox

Door op "Inschrijven" te klikken, bevestig ik dat ik het Privacybeleid gelezen heb en ermee akkoord ga.

Over Qmusic JOE Willy

Voor journalisten en fotoredacties

Alle teksten, fotomateriaal, grafisch materiaal, logo’s, merken en audiovisueel materiaal zijn eigendom van DPG Media. Het gebruik is niet toegestaan zonder voorafgaandelijke toestemming van DPG Media, ofwel via e-mail ofwel voor fotomateriaal via het ontvangen van een login op https://foto.dpgmedia.be/. Het gebruiken van een login houdt in dat je instemt met de gebruiksvoorwaarden en geldende rechten. 

Klik hier voor de uitgebreide fotodatabank

Klik hier voor de newsroom van DPG Media

Klik hier voor de newsroom van VTM

Voor kijkers en surfers 

Geen persgerelateerde vragen? Contacteer de customer service van DPG Media via info@dpgmedia.be

Neem contact op met

pers@dpgmedia.be